info@typ.nl 070 - 2040355

Word je eigen merkambassadeur!

Geschreven door typ op 5 december 2016

Mensen denken vaak dat ze een bekend persoon nodig hebben als merkambassadeur om iets te bereiken, maar vaak is de oplossing veel dichterbij dan je denkt.

Een merkambassadeur wekt vertrouwen en creëert een band. Merkambassadeurs hoeven niet ver weg te zijn. Het zijn vaak je eigen medewerkers die zo’n rol op zich kunnen en willen nemen. Als je personeel betrokken en enthousiast is dan is dat al een goed begin. Dit kun je als eigenaar creëren door een bedrijfscultuur te stimuleren waarin iedereen zich kan ontwikkelen, kan zeggen wat hij of zij denkt en vindt en waarbij iedereen op z’n eigen manier betrokken kan zijn.

Natural Merkambassadeurs

Merkambassadeurs moeten vooral zichzelf zijn, maar een beetje training en voorlichting kan geen kwaad. Als merkambassadeur is het wel belangrijk dat je weet wat je wel of niet doet. Je kunt er ook voor kiezen om een afdeling binnen het bedrijf verantwoordelijk te maken, zodat ze ook echt de tijd kunnen vrijmaken om dit als onderdeel van hun werk te doen.

Zijn er genoeg technische middelen voor de merkambassadeurs? Kunnen ze gemakkelijk posts plaatsen online en zijn er handige tools waarbij ze reminders krijgen zodat ze het niet  vergeten of vooruit in kunnen plannen? Ja die zijn er zeker! Gebruik deze en zorg dat ze toegankelijk zijn voor je merkambassadeurs om het allemaal wat makkelijker te maken.

Wie kunnen er betere merkambassadeurs zijn dan je eigen werknemers? Zij zijn tenslotte van alles op de hoogte.

Terug

linkedin.com