Incident Response Handler.
Digitale fik bij een bedrijf? Dan wordt de Incident Response Handler erbij gehaald.
Een Incident Response Handler is een cruciale rol binnen cybersecurity. Het is een vakgebied waar technische skills, strategisch denken en stressbestendigheid samenkomen. En voor de adrenalinejunkies onder ons—er is nooit een saai moment!
Een Incident Response Handler kun je eigenlijk zien als de brandweerman van de digitale wereld. Wanneer een cyberaanval plaatsvindt—denk aan een ransomware-aanval, datalek of gecompromitteerd systeem—is het aan deze specialist om snel en doeltreffend te handelen. Ze zijn de eerste verdedigingslinie en zorgen ervoor dat de schade beperkt blijft, bedreigingen worden geneutraliseerd en het bedrijf weer operationeel kan gaan. De Incident Response Handler heeft ook de coördinerende rol tussen de verschillende security teams die met het incident bezig zijn en de klant.
Geen dag is hetzelfde en elke dag kan een verrassing zijn. Zo kun je om 9u op kantoor komen en ineens gebeld worden door een klant over een incident en vervolgens zit je de komende dagen van 7 tot 23h elke dag daar. Een Incident Response Handler houdt zich o.a. bezig met:
By continuing to visit this site, you accept the use of cookies by Google Analytics for statistical purposes.