MediaSpring

 In

Salo Bles van MediaSpring

“Echt genoten van de aanpak van typ”

Salo Bles MediaSpring

MediaSpring is een ICT bedrijf met één gouden regel: ‘Behandel je klanten zoals je zelf behandeld zou willen worden.’ Zonder een vast takenpakket, met standaard overcapaciteit en werknemers met een brede oriëntatie helpen zij klanten met ICT oplossingen op ieder moment van de dag. Dat vraagt nogal wat van de mensen die er werken, weet ook directeur Salo Bles. En dat creëert ook de uitdaging om mensen te vinden die daartoe in staat zijn. Toch lukt dat.

“Met onze gouden regel onderscheiden we ons van grote ICT bedrijven die oplossingen bieden voor minder geld,” vertelt Salo. “Wij proberen om onze klanten te servicen bij alle vragen die ze hebben; van het leggen van kabels tot aanleg en beheer van complexe netwerken. Onze klanten zijn trouw en via hen komen we ook aan onze nieuwe klanten. We zijn hartstikke stabiel en om die reden is het team ruim 7 jaar lang niet veranderd. Gelet op onze gewenste overcapaciteit om onze klanten altijd te kunnen helpen, wilden we wat versterking in huis halen.”

Zinloze gesprekken
“We hebben voorheen in totaal met vier bureaus gewerkt. Die werken allemaal op een no cure no pay basis, dus geld was ik er niet aan kwijt. Wel tijd die ik niet in mijn klanten kon stoppen. Vaak bleek als een kandidaat voorgesteld werd, dat zij geen goed beeld hadden van het soort bedrijf dat wij waren. Andersom ontbrak het mij dikwijls aan de informatie die ik nodig heb om een potentieel toekomstig medewerker goed te kunnen doorlichten. Ik heb nooit het gevoel gehad dat de recruiters waarmee ik werkte een stap extra gezet hebben om te begrijpen wat onze vraag was. Vaak zat ik dan tegenover iemand die overduidelijk niet paste bij onze manier van werken. En dan heb ik het niet alleen over onze gouden regel, maar ook over de altijd aanwezige dosis gezonde chaos, ons diverse aanbod van service en noem maar op. Niet iedereen zoekt zo’n omgeving. Het is daarom belangrijk dat de kandidaten die ik spreek, daar de nodige informatie over hebben gehad.”

Eerlijke benadering
“Omdat de kandidaten die ik binnenkreeg geen goede match opleverde, probeerden we het met typ. Met Ronald kwam ik via via in contact. En dan zie je: recruitment hoeft niet gemakzuchtig en onpersoonlijk te zijn. Ronald is de eerste die tegen mij zei: “Ik ga kijken of dit een opdracht is die bij ons past en of we het kunnen waarmaken.” De kandidaat die hij aandroeg, was overduidelijk goed voorbereid op het gesprek met mij. We hadden gelukkig ook een klik en daardoor een goed gesprek. Hij draait nu al een tijdje mee en blijkt inderdaad een toppertje te zijn.”

Fred

Aan de slag met typ?

Laat het Fred weten

Kandidaten